نکاتی جالب در مورد مو

سرتیتر ها

نکاتی جالب در مورد مو

نکاتی جالب در مورد مو

هر روز حدود یکصد تار موی سر بصورت طبیعی ریخته و تقریباً به همین تعداد وارد مرحله رشد می گردند. این موها معمولاً بصورت تعداد کمی مو در خلل و فرج شانه و برس و یا در زمان حمام گرفتن مشاهده می شود. وقتی که تعداد این موها زیاد شوند غیر عادی تلقیمی گردد و بایستی مورد بررسی قرار گیرند.

1) در بهار و پاییز تعداد موهایی که بصورت طبیعی می ریزند مقداری افزایش پیدا کرده و اشکالی ندارد.
2) رشد موی سر انسان حدود 5/1 – 1 سانتیمتر در ماه می باشد. سرعت رشد مو در خانم ها، در طول شب و در مقطع سنی 30- 15 سالگی سریعتر از آقایان ،در طول روز و در سنین بالاتر می باشد.

3) فولیکول های مو قبل از تولد انسان (در اواخر ماه سوم زندگی داخل رحمی) ایجاد شده و لذا تعداد موهای سر پس از تولد افزایش پیدا نمی کند به عبارت دیگر پس از تولد موی جدید بوجود نخواهد آمد.

قبل از کاشت مو

کاشت مو | کاشت ابرو | دکتر حسین احمدی

کاشت مو | کاشت ابرو | دکتر حسین احمدی

پس از کاشت مو

کاشت مو | کاشت ابرو | دکتر حسین احمدی

کاشت مو | کاشت ابرو | دکتر حسین احمدی

4) مو به سادگی مشتعل میگردد.

5) تعداد تقریبی موهای بدن انسان پنج میلیون عددمی باشد.

6) استحکام مو بسیار زیادمی باشد بطوری که مجموعه موهای سر می تواند وزنی تا چندین تن را تحمل نمایند.

7) مو دارای خاصیت ارتجاعی می باشد و می توان تا حد معینی بدون اینکه پاره شود آنرا کشید. اگر مو را خیس کنیم خاصیت ارتجاعی آن افزایش پیدا خواهد کرد. در هنگام خشکی هوا طول تار مو کاهش یافته و در صورت ایجاد رطوبت بر طول آن افزوده می گردد. از این خاصیت مو در ساخت رطوبت سنج استفاده می شود. در هوای مرطوب مو به مقدار قابل ملاحظه ای (تا 25 درصد) متورم می گردند.

8) مو تقریباً فساد ناپذیر بوده و قرن ها در مقابل پوسیدگی مقاومت می کنند. مو در مقابل اسیدها بسیار مقاوم است ولی مقاومت ناچیزی در برابر مواد قلیایی مانند آمونیاک دارد.

9) مو با مالش تولید الکتریسیته ساکن کرده (خصوصاً اگر خشک باشد) و از سوی دیگر قابلیت ذخیره سازی الکتریسیته را هم دارد. چون الکتریسیته برای سلامت مو مضر است لذا بایستی با هر وسیله ممکن از تولیدآن در مو جلوگیری کرد.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “نکاتی جالب در مورد مو” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چقدر مفید بود ؟