رژیم غذایی و زیبایی پوست

سرتیتر ها

رژیم غذایی و زیبایی پوست

رژیم غذایی و زیبایی پوست

 

اگر به دنبال پوستی شاداب و سالم می باشید هیچ چیز بیشتر از رژیم غذایی تان تاثیر گذار نخواهد بود پس سعی کنید با رعایت و کنترل غذاهایی که میخورید به زیبایی پوست خود کمک کنید.

آب

یکی از بهترین کارها برای دلپذیر و سالم نگه داشتن پوست نوشیدن آب می باشد. آب پوست را مرطوب نگه می دارد و باعث می شود خطوط و چروک پوست کمتر نشان داده شوند. همچنین به سلول ها کمک می کند مواد مغذی را جذب کرده و سموم را از بین ببرند. آب به جریان خون نیز کمک می کند و باعث درخشش پوست می شود. پیشنهاد این است که روزانه ۸ لیوان آب بنوشید اما شاید نیاز شما دقیقا در همین حد نباشد زیرا بدن شما از غذا، میوه ها و سبزیجات نیز آب جذب می کند.

 

سلنیوم

سلنیوم پوست را از سلول هایی که رادیکال های آزاد را جمع می کند محافظت می کند. رادیکال های آزاد باعث ایجاد نشانه های پیری مثل چروک، پوست خشک، بافت های آسیب دیده و شاید برخی بیماری می شود. سلنیوم از بیماری سرطان پوست جلوگیری می کند. می توان این ماده معدنی را از قارچ، میگو، گوشت بره، ماهی های تن، هالیبوت و سالمون، گوشت گاو، بوقلمون، صدف، خرچنگ و پاستای غلات کامل بدست بیاورید.

 

آنتی اکسیدان ها

 

آنتی اکسیدان ها مانع آسیب های رادیکال های آزاد می شود. آنتی اکسیدان در انواع غذاها به خصوص میوه و سبزیجات مثل توت، گوجه فرنگی، زردآلو، چغندر، کدو، اسفناج، سیب زمینی شیرین، نارنگی و فلفل خیلی زیاد یافت می شود.

 

رژیم غذایی و زیبایی پوست | زیبایی پوست | جوانسازی پوست | تزریق بوتاکس | تزریق ژل

 

 

مبارزه با رادیکال های آزاد با کوکیوتن

بدن ما یک آنتی اکسیدان کلیدی به نام کوکیوتن نیز می سازد. اما با بالا رفتن سن مقدار تولید آن کمتر می شود. کوکیوتن باعث تولید انرژی و کارایی بهتر سلول ها می شود. می توان این آنزیم را در غذاهایی چون مرغ، ماهی سالمون و تن، جگر و غلات سبوس دار به دست آورد. اگر از محصول آرایشی که دارای کوکیوتن است استفاده می کنید به از بین بردن چروک ها و نشانه های پیری در شما کمک خواهد کرد.

ویتامین A برای ترمیم پوست

هیچکس پوست خشک و پوسته پوسته را دوست نداشته و ندارد! پس پرتقال، هویج یا گرمک بخورید.که سرشار از ویتامین A هستند. این ویتامین در سبزیجات برگ دار، تخم مرغ و محصولات لبنی کم چرب نیز یافت می شوند. محصولاتی که دارای ویتامین A هستند چروک ها و لکه های قهوه ای پوست را بهتر می کند.

 

رژیم غذایی و زیبایی پوست | زیبایی پوست | جوانسازی پوست | تزریق بوتاکس | تزریق ژل

ویتامین C قدرت مقابله با آفتاب

آفتاب برای پوست بسیار مضر می باشد. ویتامین C می تواند پوست را از این مضرات حفظ کند. همچنین مانع آسیب آفتاب بر کلاژن و الاستین که به پوست شکل می دهند می شود. ویتامین C را از مرکبات، کیوی، بروکلی، بروکسل، سبزیجات و فلفل دلمه ای قرمز بدست بیاورید.

 

 

 

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “رژیم غذایی و زیبایی پوست” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چقدر مفید بود ؟