ویزیت بیماران پوست و مو

پوست و مو | جوانسازی پوست | جوانسازی صورت

پوست‌های خشک اگر در شرایط خشک شدن (مانند آب و هوای خشک) قرار گیرند، دچار ترک‌خوردگی، پوسته‌پوسته شدن و گاهی خارش می‌شوند. پوست خیلی خشک، خشن و مخصوصا در پشت دست‌ها، بازوها و ساق پا پوسته‌پوسته می باشد.

 

مراقبت از پوست چرب

شست‌وشوی دو بار در روز و بعد از هر تعریق شدید صورت و مصرف شوینده‌های ملایم بدون استفاده از لیف و کیسه برای مراقبت از پوست چرب لازم می باشد. علاوه بر این، جوش‌های سرسیاه یا سرسفید را نباید دستکاری کرد، زیرا درمان آنها را به تاخیر می‌‌اندازد. استفاده از محصولات ضد ایجاد جوش سرسیاه هم مفید است.

پوست خشک و مراقبت‌هایش

زمان حمام گرفتن کسانی که پوست خشکی دارند باید کوتاه باشد و بیش از یک بار در روز نباشد. توجه به نکاتی مانند استفاده از مواد شوینده ملایم و غیرعطری، استفاده نکردن از لیف و کیسه، خشک‌کردن بدن به آرامی و ملایمت با حوله و استفاده از محصولات مرطوب‌کننده قوی بعد از حمام برای کسانی که پوست خشک دارند، لازم  می باشد.

برای این افراد استفاده از کرم و پماد نرم‌کننده بعد از هر حمام بهتر از لوسیون‌های نرم‌کننده برای پوست‌های خشک است، اما از آنجا که اغلب مردم از چرب شدن پوست احساس کثیفی می‌کنند، می‌توانند در عرض روز چند نوبت لوسیون نرم‌کننده بمالند، هوای اتاق محل زندگی را با دستگاه‌های تولید رطوبت مرطوب‌ نگه دارند و در هوای گرم از وسایل خنک‌کننده هوا استفاده کنند.

استفاده از دستکش مخصوص موقع شست‌وشوی ظروف منزل یا تماس با هر ماده تمیزکننده بخصوص برای خانم‌های خانه‌دار لازم است.

ویزیت بیماران پوست و مو

پوست هر کس ویژگی خاصی دارد. به طور کلی انسان​ ها چهار نوع پوست دارند؛ پوست‌ طبیعی، چرب، خشک و حساس. البته بعضی افراد دارای پوست مخلوط می باشند یعنی قسمت‌های مختلف پوستشان با هم تفاوت دارد.

البته پوست انسان در طول زمان می‌تواند تغییراتی کند به طوری که پوست طبیعی دوران کودکی، بعد از بلوغ چرب و بعد از دوران میانسالی دوباره خشک شود. همچنین نوع پوست انسان به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ آب پوست که باعث راحتی و خاصیت کشش پوست می‌شود و چربی (لیپید) که باعث نرمی پوست خواهد شد.

خصوصیت پوست طبیعی این است که نه خشک است نه خیلی چرب، منافذ پوست دیده نمی‌شود یا به زحمت و با ذره‌بین می‌توان آن را دید. این پوست شاداب و با طراوت است. در پوست خشک هم اغلب منافذ غیرقابل مشاهده است، اما سطح آن خشن و خشک است، لک‌های قرمز خفیف دارد، کشش پوست کم‌ و خطوط آن واضح است.

 

شما می توانید برای اطلاعات بیشتر با درخواست رزرو ملاقات با دکتر حسین احمدی در ارتباط باشید.