عوارض بوتاکس

سرتیتر ها

عوارض بوتاکس

عوارض بوتاکس :

بوتاکس نوعی تزریق زیبایی است که سم بوتولیوم را وارد پوست کرده و عضلات فعال صورت را فلج می‌کند. سم بوتولیوم توسط نوعی باکتری به نام کلاستیریدیوم بوتولینوم تولید می‌شود که کاربردی پزشکی دارد و اگر در محل مناسبی از صورت تزریق شود با محدود کردن حرکات صورت مانع از ایجاد چین و چروک روی پوست می‌شود. این درمان برای افرادی که بر اثر اخم و حرکات عضلات صورت دچار چروک‌های متوسطی شده‌اند بسیار مناسب است اما این درمان زیبایی عوارضی هم دارد که قبل از انجام آن باید با این عوارض آشنا شده و روش مقابله با آن را بدانیم.

کاهش عوارض بوتاکس

داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی مصرف کنید: تزریق بوتاکس ممکن است باعث التهاب، ورم و سردرد شود. برای کاهش این عوارض استفاده از داروهای ضدالتهاب غیراستروییدی مانند استامینوفن و ایبوپروفن هر چهار تا شش ساعت یکبار توصیه می‌شود.

کمپرس یخ همراه داشته باشید: کمپرس یخ روش مناسبی برای جلوگیری از کبودی و ورم در ناحیه تزریق است. این کمپرس را بلافاصله پس از تزریق می‌توانید به کار ببرید اما آن را داخل یک حوله بپیچید تا از تماس مستقیم یخ با پوست و تحریک آن جلوگیری شود و حداکثر ۱۵ دقیقه آن را روی پوست استفاده کنید. سرمای ناشی از یخ عروق خونی را منقبض کرده و خونریزی را کاهش می‌دهد و موقتا باعث کاهش درد در ناحیه می‌شود.

آشنایی با عوارض بوتاکس

عوارض بوتاکس را بشناسید: بوتاکس عوارض جانبی متعددی دارد که هرچند ممکن است ناراحت کننده باشند اما کاملا طبیعی هستند مانند ورم در ناحیه تزریق، درد و کشیدگی در ناحیه تزریق، کبودی، افتادگی پلک، سردرد و استفراغ، تعریق بدن، دشواری در بلع و نشانه‌هایی مشابه آنفلوآنزا. این نشانه‌ها موقتی هستند و پس از چند روز از بین می‌روند و نباید نگران آن باشید.

علت بروز این عوارض را بشناسید: درک علت بروز این عوارض جانبی می‌تواند تحمل آن را ساده‌تر کند. تزریق بوتاکس درواقع وارد کردن نوعی باکتری سمی به پوست است که این ماده توسط بدن عاملی مهاجم و خارجی شناخته می‌شود و سیستم ایمنی با آن مقابله می‌کند و نشانه‌ها و عوارض جانبی فوق را بروز می‌دهد. در برخی افراد حساس سیستم ایمنی واکنش شدیدتری نشان می‌دهد که به آن هایپرسنسیتیویتی یا آنافلاکسی می‌گویند که به ندرت اتفاق می‌افتد. کبودی هم بیشتر در بیمارانی رخ می‌دهد که دچار کم خونی یا بیماری‌های خونی دیگر هستند و در میان همه بیماران شایع نیست.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “عوارض بوتاکس” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چقدر مفید بود ؟