3 اشتباه مهم در مراقبت از مو

سرتیتر ها

3 اشتباه مهم در مراقبت از مو

اغلب ما خواهان داشتن موهایی زیبا، پرپشت و درخشنده هستیم، اما در مراقبت و نگهداری از موهای خود اشتباهاتی را مرتکب می‌شویم که آثار سوء بسیاری برای ما دارند. در این نوشتار 3 اشتباه مهم در مراقبت از مو را که اغلب انجام میدهیم با شما در میان میگذاریم: 

3 اشتباه مهم در مراقبت از مو :

1. استفاده بیش از حد از مواد فعال

با وجود محصولات زیبایی و مراقبتی، امروزه شامپو زدن موها دو برابر شده است. این محصولات حاوی مواد فعال بسیار زیادی هستند و نباید بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند، خصوصا برای افرادی که از شامپوهای ضد شوره، ضد ریزش یا مخصوص موهای چرب استفاده می‌کنند.

شستن روزانه موها آنهم با شامپو ضروری نیست، میتوانید برای شستن موهای خود از شامپوهای ملایمتر استفاده کنید.

2. آبکشی نامناسب

اگر شامپو مدت زمان طولانی روی پوست سر بماند، سیلیکون موجود در آن، باعث سنگینی و افتادگی موها می‌شود، همچنین سیلیکون چرب شدن موها را افزایش می‌بخشد.

بنابراین در هنگام آبکشی موهایتان، دست ها را در سر  فرو برده و موها را کامل آبکشی نمایید. در هنگام آبکشی از چنگ زدن شدید پوست سر و موها بشدت خودداری کنید.

3. گرم کردن بیش از حد موها

اگر پوست سر بعد از شامپو زدن به مدت طولانی، مرطوب بماند به رشد باکتری ها کمک میکند، در نتیجه جوش های ریز و فولیکولیت (عفونت ریشۀ مو) ظاهر می‌شوند.

استفاده از سشوار با دمای بسیار بالا مضر است، خصوصاً زمانی که موها هنوز خیس هستند، زیرا دمای بسیار بالا به فیبر مو آسیب رسانده و آن را شکننده می‌کند.

زیبایی موها به سن مو هم بستگی دارد

در هر ماه، موها یک سانتی متر رشد میکنند، و انتهای موهای بسیار بلند یعنی بیشتر از سه سال است که این موها روی سرتان هستند.

دکتر ون نست در این باره می‌گوید: ” تصور کنید که یک لباس را طی سه سال، هر روز به تن می‌کنید! این لباس تکه تکه می‌شود، رنگ میبازد و … موها بسیار مقاوم هستند، اما آنها هم افزایش سن خود را به شکلی نشان می‌دهند! “

پس اگر موهای بلندی دارید، و احساس می‌کنید که آنها شکننده شده، و نرمی و درخشندگی قبل را ندارند، شاید بهتر است که با یک متخصص پوست و مو مشورت کنید.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “3 اشتباه مهم در مراقبت از مو” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چقدر مفید بود ؟