انواع کرم های پوست و تاثیرات آن

سرتیتر ها

انواع کرم های پوست و تاثیرات آن

انواع کرم های پوست و تاثیرات آن

کرم ها انواع مختلفی دارند که هر کدام برای نوعی از پوست مناسب می باشد . اگر می خواهید همیشه پوستی زیبا و جوان داشته باشید باید تمام نیازهای آن را برآورده کنید پس در قدم اول باید نیازهای پوست خود را بشناسید و براساس آنها دنبال یک نقشه خوب برای مراقبت از پوست تان باشید.
مسلما اولین قدم در تنظیم این نقشه شناخت نوع پوست تان می باشد و سپس بدانید که پوست تان به چه کرم ها ومحصولاتی احتیاج دارد و هرکدام از این محصولات و کرم ها باید حاوی چه موادی باشند.
از لحاظ علمی تعریفی برای کرم های تقویتی یا مغذی پوست وجود ندارد. تغذیه و مواد لازم برای پوست مانند سایر ارگان ها بایستی به صورت خوراکی تامین شود نه موضعی معمولا پزشکان و متخصصان پوست در مورد کرم های مناسب برای پوست مورد سوال واقع می شوند.

دغدغه بسیاری از افراد بخصوص بانوان این می باشد که از کرم های مناسب و موثر برای پوست استفاده کنند. در بازار وسیع و پرسود تجارت کرم های پوستی حجم عظیمی از تبلیغات گسترده در مورد کرم ها و نیز تنوع بیش از اندازه ای از این کرم ها با نام های مختلف- مارک های گران قیمت- بسته بندی های شکیل- ادعاهای فریبنده وجود دارد.

تقاضای موجود برای مصرف این کرم ها و عرضه متنوع محصولات در بسیاری از موارد باعث سردرگمی مصرف کنندگان می شود و آنها را با این سوال مواجه می کند که کدام یک از این کرم ها برای پوست مناسب تر و اثربخش تر است.

برای یافتن پاسخ متخصصین پوست را مورد سوال قرار می دهند. در این جا سعی بر آن می باشد که به طور ساده و خلاصه اصول کلی در مورد استفاده از این کرم ها شرح داده شود. قبل از هر چیز بایستی توجه داشت قیمت فرآورده های پوستی همیشه با کیفیت آن فراورده مرتبط نیست به این معنی که الزاما کرم های با قیمت های بالاتر مرغوب تر و موثرتر نمی باشند و گاها کرم های با قیمت های پایین تر اثر مطلوب تری ایجاد خواهند کرد.

نکته بسیار مهم دیگر اینست که اصولا میزان اثربخشی فرآورده های موضعی در حیطه زیبایی بیشتر محافظتی و پیشگیری است نه درمانی و تغییر پوست. به عبارت دیگر اثربخشی کرم ها در حیطه زیبایی بسیار محدود موفقت و قابل چشم پوشی است و به همین علت است که اکثر مصرف کنندگان به هدفشان در استفاده از کرم ها نمی رسند.

در اینجا به بعضی از انواع کرم های پوستی و اثربخشی آنان اشاره می گردد.
انواع کرم های پوستی :

1- محصولات آرایشی

این کرم ها و محصولات جنبه پوششی و آرایشی دارند. اثر درمانی و پیشگیری معمولا ندارند. پزشکان در تجویز این نوع کرم ها نقشی ندارند. اکثرا در فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی عرضه می شوند. استفاده از آنها براساس سلیقه و فرهنگ مصرف کنندگان متفاوت است. با توجه به وجود انواع تقلبی آنها در بازار بایستی از اصالت آنها مطمئن بود و به وجود برچسب هولوگرام و شماره ثبت وزارت بهداشت بر روی آن دقت کرد و آنها را از مراکز توزیع مجاز تهیه نمود.

2- کرم های ضدآفتاب

درواقع در بین محصولات پوستی آنچه که بیش از همه در مورد استفاده از آن برای عموم توافق وجوددارد کرم های ضدآفتاب است. این کرم ها مانع اثرات دراز مدت نور آفتاب بر روی پوست می شود بنابراین می توانند باعث پیشگیری از پیری پوست، ایجاد چین و چروک و لک و سرطان های پوستی شوند.

پزشکان براساس نوع پوست بیمار معمولا انواعی از این کرم ها را برای بیماران تجویز می کنند. نقش ضدآفتاب در پوست را می توان به نقش زدن مسواک و خمیر دندان در پیشگیری از پوسیدگی دندان تشبیه نمود. همچنانکه در مورد زدن مسواک نوع خمیر دندان از درجه چندم اهمیت قرار دارد، در مورد ضدآفتاب نیز آنچه مهم است استفاده از ضدآفتاب به میزان کافی می باشد و از لحاظ اثربخشی و میزان محافظت در برابر آفتاب، ضدآفتاب ها تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند.

به عنوان مثال برخلاف تصور رایج ضدآفتاب با SPF=90سه برابر ضدآفتاب با SPF=30 محافظت ایجاد نمی کند و این تفاوت در حد 3-2 درصد می باشد. بنابراین از ضدآفتاب ها اثربخشی و محافظت بیشتری از سایر انواع نخواهد داشت.

نکته دیگر این می باشد هر چند ضدآفتاب هایی مخصوص دور چشم در بازار وجود دارد، اما می توان از ضدآفتاب های معمولی نیز برای این ناحیه استفاده کرد به شرط این که کرم وارد مخاط چشم نگردد.

3- کرم های مرطوب کننده

این کرم ها برای برطرف کردن خشکی پوست کاربرد دارند و از آنجایی که خشکی پوست می تواند باعث مشکلاتی مانند احساس ناخوشایند، خارش، سوزش و اگزماهای پوستی شود بنابراین استفاده از این کرم ها بخصوص در افراد دارای مشکل خشکی پوست توصیه می شود. بهتر است این کرم ها موقعی مصرف شود که پوست با آب مرطوب شده باشد.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “انواع کرم های پوست و تاثیرات آن” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چقدر مفید بود ؟