درمان با لیزر

لیزر یک پرتو نوری متمرکزشده است که برخی از متخصصین می‌توانند از آن برای درمان بیماری واریس استفاده کنند. گرمای لیزر، رگ مبتلا را از بین می‌برد و یک بافت فاسد شکل می‌گیرد. بافت اسکاری یا فاسد باعث بسته شدن رگ می‌شود. رگ بسته از فرایند خونرسانی حذف شده و می‌میرد. پس از یک یا دو سال، رگ کاملاً از بین می‌رود.

از بین بردن رگ مبتلا به واریس به کمک لیزر شامل گرما دادن به رگ و مسدود کردن آن می‌شود. این عمل معمولاً بدون نیاز به بیهوشی عمومی و تنها با بی‌حسی موضعی انجام می‌گیرد. متخصص یا مشاور در مورد مناسب بودن روش با شما گفتگو و تبادل‌نظر می کند. رگ‌های عنکبوتی و رگ‌های واریسی کوچک می‌تواند به کمک لیزر درمانی که در سطح پوست انجام می‌شود درمان شوند. لیزر با به کارگیری یک انرژی پرتوان که عروق خونی را در سطح پوست از بین برده و تخریب می‌کنند.

نتایج متفاوت است و ممکن است برای حصول نتایج مطلوب لازم باشد که لیزر در چندین جلسه درمانی انجام شود. این روش درمانی عموماً کم تهاجمی‌تر از اسکلروتراپی و عمل جراحی برداشتن ورید است. عوارضی که ممکن است پس از لیزر درمانی ایجاد شوند شامل تغییر رنگ موقتی پوست می باشد.

درمان با لیزر 

رگ‌های واریسی زمانی ایجاد می‌شوند که دریچه‌هایی که خون را به سمت قلب پمپ می‌کنند ضعیف شده یا آسیب ببینند و باعث تجمع خون در رگ‌ها می شوند. این عارضه معمولاً در پاها ایجاد می‌شود و یک بیماری دردناک می باشد که مشخصه آن قرمز یا بنفش و آبی شدن رگ‌های متورم و برجسته است. چه برای درمان درد و چه برای بهبود ظاهر رگ‌ها، بسیاری از افراد از لیزر درمانی برای درمان رگ‌های واریسی استفاده می‌کنند چرا که لیزر درمانی یک روش کم تهاجمی و بسیار مؤثر می باشد.

درمان با لیزر | درمان واریس با لیزر |

لیزر درمانی ساده


لیزر درمانی ساده در خارج از پوست انجام شده و رگ‌های عنکبوتی زیر سطح پوست را درمان می‌کند. گرمای لیزر رگ مبتلا را از بین برده و آن را تبدیل به یک بافت اسکار می‌کند. این بافت اسکار رگ را می‌بندد و رگ بسته‌شده از مسیر خونرسانی خارج شده و می‌میرد.