میکرودرم روشی برای جوانسازی پوست

سرتیتر ها

میکرودرم روشی برای جوانسازی پوست

یقینا برای شما هم پیش آمده که در آینه به پوست خود دقت کرده‌اید و با دیدن چین و چروک‌های ریز آن مضطرب و نگران شده اید. پیری حقیقتی است که نمی‌توان از آن فرار کرد، اما می‌توان روند آن را به تعویق انداخت. امروزه روش‌های بسیاری برای جلوگیری از پیری زودرس وجود دارد: انواع لیفت صورت، تزریق ژل، تزریق کلاژن و… که اغلب روش‌هایی سخت و پر هزینه میباشند. میکرودرم روشی برای جوانسازی پوست است که اگر بدرستی انجام شود میتواند در از بین بردن جوش و لک، منافذ باز پوست و همچنین پاکسازی ضایعات پوستی کمک شایانی به شما بکند.

در این بخش همراه ما باشید تا در خصوص میکرودرم و هر آنچه که باید در مورد آن بدانید مانند موارد استفاده، مراقبت های قبل و بعد، موارد ممنوع استفاده از میکرودرم و … اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دهیم.

میکرودرم چیست؟

برای نخستین بار در سال 1985 در کشور ایتالیا عمل میکرودرم ابریژن انجام شد و پس از آن در بیشتر کشورهای اروپایی به عنوان یک روش بدون عارضه برای جوانسازی و زیبایی پوست مورد استفاده قرار گرفت.

میکرودرم ابریژن روشی مناسب برای پاکسازی و جوانسازی پوست است. این روش درمانی کاملا غیرشیمیایی و غیر تهاجمی است که از اسپری میکروکریستال برای از بین بردن لایه خارجی سلول های خشک و مرده استفاده می کند.

میکرودرم به تولید لایه های جدید پوستی زیرین با میزان بالاتری از کلاژن و الاستین کمک می کند و ظاهر پوست را بهبود می بخشد. از این روش برای رفع خطوط عمقی صورت، آسیب‌های جدی ناشی از نور خورشید و جای زخم ها استفاده می‌شود.

عمل میکرودرم به چه صورت انجام می شود؟

در ابتدا باید پوست تمیز و فاقداز هر گونه آرایش و آلودگی و چربی کاملا تمیز شود، سپس بر اساس نوع پوست و ضایعه آن که توسط پزشک متخصص پوست تعیین می شود، به مدت زمان مشخصی عمل سایش در جهت های گوناگون و بر روی قسمت های متعدد انجام می شود.

در این روش جوانسازی با استفاده از دستگاه هایفو ، نوعی کریستال بسیار ظریف از جنس اکسید آلومینیوم با یک فشار تنظیم شده با سطح پوست در تماس قرار می گیرد و یک تراش بسیار سطحی در لایه های فوقانی پوست ایجاد می کند.  بصورت همزمان نیز یک مکش بر روی پوست انجام می شود که باعث جمع شدن کریستال ها از سطح پوست و بهتر شدن جریان خون در آن منطقه و فعال شدن سلول های فیبروبلاست و در نتیجه ترمیم و طراوت پوست میگردد.

زمان لازم برای میکرودرم حدود 20 تا 30 دقیقه در صورت و 20 دقیقه در گردن میباشد. پس از اتمام درمان، صورت پاک و سپس با آب ولرم شسته می شود و یک کرم مثل اکسیددوزنگ یا کالامیننیز به محل مالیده می شود.

 

سوالات متداول در خصوص میکرودرم

1. آیا میکرودرم درد دارد؟ 

باید بگوییم که هیچیک از مراحل میکرودرم درد ندارد. و یکی از مهمترین مزایای انجام این روش نداشتن دوره نقاهت است ، بدین معنا که شما پس از انجام آن می‌توانید به کارهای روزمره‌تان برسید. ممکن است بخاطر مکش دستگاه، در طول درمان کمی احساس ناراحتی کنید یا تا چند ساعت پس از انجام آن حس کنید که پوستتان جمع شده است، اما نگران نباشید و اگر هم پوست بسیار حساسی دارید، ممکن است به خاطر مکش دستگاه کمی پوستتان کبود شود. اما بطور کلی این روش جوانسازی پوست هیچ گونه دردی ندارد.

2. فواصل و میزان دفعات انجام میکرودرم چگونه است؟

که بسیار توسط بیماران سوال میشود. بطور کلی فاصله جلسات بنا بر تشخیص پزشک متخصص و بر اساس نوع مشکلی که دارید، از 1 تا 4 هفته و تعداد جلسات هم از 4 تا 6 جلسه برای جوانسازی پوست و 10-12 جلسه برای رفع لک و روشن شدن پوست متغیر میباشد.

3. هزینه میکرودرم چقدر است؟ 

میکرودرم روشی برای جوانسازی پوست و نوعی عمل زیبایی است، بهمین خاطر شامل بیمه نمیشود. تعیین هزینه های این روش برای هر بیمار، بستگی به  میزان نیاز به پاکسازی پوست، تعداد جلسات درمانی موردنیاز و دستمزد پزشک معالج  دارد.

فواید میکرودرم

هر روشی که برای زیبایی و جوانسازی پوست استفاده میشود، فواید و مزیت های خاص خود را دارد، میکرودرم هم از این قاعده مستثنی نیست:

  • از بین بردن لک های پیری که بر اثر افزایش سن ایجاد شده است.
  • از بین بردن و تمیز کردن جوشهای سر سیاه و درمان جوش های زیر پوستی
  • شادابی ، نرمی و لطافت و روشنتر شدن پوست صورت
  • ضخیم تر شدن پوست بدلیل کلاژن سازی
  • نفوذ عمیقتر و تاثیر بهتر داروها، بصورتی که اثر داروها را تا 10برابر افزایش میدهد.
  • درمان چروکهای ظریف پوستی و کمک به از بین رفتن زخم های سطحی و آکنه ها
  • کمک موثر در درمان لک های پوستی
  • کنترل چربی در پوست های چرب، تحریک فعالیت غدد در پوستهای خشک، کاهش حساسیت در پوست های قرمز و حساس

چه کسانی نباید از میکرودرم استفاده کنند؟

  1. افرادی که در صورت خود تبخال و یا زگیل دارند.
  2.  افرادی که در حال رادیوتراپی گردن هستند.
  3. بیمارانی که در حال درمان با ایزوترتینوئین خوراکی هستند.
  4. افرادی که در 2 ماه اخیر جراحی صورت انجام داده اند.
  5. کسانیکه طی 12 ماه اخیر اکوتان مصرف کرده اند یا بیماری پسوریازیس دارند.

تفاوت میکرودرم و میکرونیدلینگ

میکرودرم و میکرونیدلینگ هردو اهداف مشترکی دارند، که آن زیبایی پوست، رفع عارضه‌های پوستی، ناهمواری‌ها، جوش، آکنه و لکه‌های پوستی و به طور کلی پاکسازی پوست صورت است.

همانطور که گفته شد در روش میکرودرم پوست توسط کریستال‌های بسیار ظریفی سایش و سپس در سه حالت سطحی و متوسط و عمیق لایه برداری می‌شود، اما در روش میکرونیدلینگ با استفاده از سوزن‌هایی یکسری سوراخ‌های عمیق میکروسکوپی در پوست ایجاد میشود که موجب کلاژن سازی میشود و این روش برای رفع جوش‌های عمقی صورت و همینطور از بین بردن چروک‌های ایجاده شده بزرگ در صورت، انجام میشود.

مراقبت های ضروری قبل و بعد میکرودرم

اگر میخواهید میکرودرم انجام دهید یادتان باشد که حتما باید از دو روز قبل تا 72 ساعت پس از آن، از مصرف لایه بردارها و ضد لک ها خودداری نمایید. آقایان موظفند که 3-4 ساعت قبل از میکرودرم اصلاح نمایند و بعد از 12 ساعت اصلاح صورت بلامانع است .

استفاده از آب داغ تا 24 ساعت بعد از درمان ممنوع است، و اقداماتی مانند دکلره، استفاده از بند ، موم و … بعد از 3-4 روز پس از میکرودرم مجاز میباشد.

همانطور که در قبل گفتیم پس از انجام میکرودرم معمولا نیازی به استراحت نیست و می‌توانید کارهای روزانه خود را بدون هیچ مشکلی انجام دهید. یادتان باشد که پوست شما باید حتما همواره مرطوب باشد و آبرسانی پوست صورت خود را جدی بگیرید.

پس از انجام این روش از پوست خود در مقابل نور آفتاب بشدت مراقبت کنید، زیرا پوست تا چند هفته پس از انجام این روش زیبایی در مقابل نور آفتاب بسیار حساس است. در فاصله های زمانی هر 3 ساعت یکبار، ضدآفتاب خود را تمدید کنید.

هنوز هیچ دیدگاهی وجود ندارد.

اولین کسی باشید که برای “میکرودرم روشی برای جوانسازی پوست” دیدگاه می‌گذارید:

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چقدر مفید بود ؟